EMBEREK
Azt hiszem ezt nem kell túlmagyaráznom. Fiziológiai szükségleteiket el kell látniuk az életben maradáshoz, halandók. Napra mehetnek és nincsenek kitéve a telihold kényének-kedvének.
VADÁSZOK
A vadászok ugyanúgy halandók mint az emberek de azt mondják vadásznak születni kell. Ez egy olyan foglalkozás amely teljes odaadást igényel és ezzel egyidejűleg tehetséget is. A vadászok fizikai ereje általában jóval meghaladja egy átlagemberét a rendszeres testedzés és speciális táplálkozás miatt. Minden vadász mélyen vallásos kell, hogy legyen (arra kérünk benneteket, hogy ezt ne csak az előtörténetetekben fogalmazzátok meg hanem a játék során is éreztessétek velünk. Legalább havonta 1x menjetek el a templomba, gyónjatok és imádkozzatok. Nem elég ha csak egy kereszt lóg a nyakatokban).
A Vadászok Tanácsa (Solidum Anima)
Mint a legtöbb jelentős „szervezetnek” a vadászoknak is van egy úgynevezett tanácsa a Solidum Anima. A latin kifejezés jelentése Szilárd Lélek. Ez a tanács két részre osztható: oltalmazók és őrzők.
Az oltalmazók az úgy nevezett klasszikus irányzatot követik. Az irányzet neve Divinum Traditione (Isteni Tradíció). Ezen irányzet követői a szenteltvíz és karó használatát részesítik előnyben továbbá ezek a vadászok nem fogadnak el pénzt a természetfeletti lények gyilkolásáért, szigorúan csak az Úrnak fizetnek áldozataikkal. Fegyvereik generációról generációra öröklődnek. Hitük szerint az ősi családi fegyverek sokkal nagyobb erővel bírnak. A megölt vámpírok vére megerősítette fegyvereiket és hírhedt harcossá teszi őket. Nem beszélve arról a megtiszteltetésről, hogy őseik legendás fegyvereit forgathatják. Jellemzően jobban hisznek a hit erejében mint a fegyverében.
Az őrzők a modern irányzatot követik. Az irányzet neve Divinum Donante (Isteni Áldás). Technikáikat, fegyvereiket és módszereiket egytől egyig maguk dolgozzák ki. Úgy hiszik a legmegfelelőbb technikákat az idő múlásának fügvényében csakis saját maguk alakíthatják ki. Fegyvereket terveznek, sajátos edzéstechnikájuk és vallási nézeteik vannak. Jellemzően jobban hisznek a fegyver, tudás erejében mint az Isteni segítségben.
Az irányzatok követői nem léphetnek be egymás templomaiba, másként is áldoznak az úrnak. Az érezhető ellentét viszont nem jelenti azt, hogy a Solidum Anima teljesen homogén.
A tanács 12 tagjából 6 a Divinum Traditione és 6 a Divinum Donante irányzat követője, az egyensúly megtartása érdekében. A tanácstagok jelenlegi, nembeli eloszlása: 4 nő és 8 férfi. A tanácstagok döntenek arról, hogy ki léphet „rangot” és ki lehet egy-egy közösség vezetője.
A „ház” és annak felépítése
A különböző körzetek vadászait két ház alá sorolják. Az egy ház alá tartozó vadászoknak egy a Solidum Anima által kinevezett vezérük van. A két ház közti különbséget az adja, hogy a hozzá tartozó vadászok és vezérük melyik irányzat követője. Így különböztetjük meg a Purgationem kúriát, más néven a megtisztulás házát és az Omnipoténtem kúriát, más néven a Mindenható házát. Előbbi az őrzőké utóbbi pedig az oltalmazóké.
Erisbourneben speciális helyzet alakult ki, a Purgationem kúria vezérének egyértelmű dominanciája nem mindennapi lépésre késztette a Tanács tagjait. A körzetbe egyetlen vezért neveztek ki , egyetlen házzal. Az oltalmazók is a Purgationem kúria tagjai lettek, ez a helyzet elmérgesedéséhez vezetett. Mindezek ellenére a Tanács továbbra is egyetlen házzal működteti a körzetet.
RangokFragmentorum: ide sorolják a tanulókat.
Tremulum Labris: ide sorolják a kezdő vadászokat.
Flaccescit: ide sorolják azokat a vadászokat akik már számos „bevetésen” vannak túl és már több természettfeletti lénnyel is elbántak.
Penetremus: ide sorolják azokat a vadászokat akik mesterien bánnak fegyvereikkel és már egy vagy több mesterrel is végeztek.
Omnisciens: a Solidum Anima tagja, tehát tanácstag. A világon mindig a 12 legerősebb vadász érdemli ki ezt a címet.
Státuszszimbólumok a „házon” belül:Secretioribus: csak már Penetremus rangra lépett vadászok kaphatják meg ezt a rangot. Tulajdonképpen ez az egyes körzetek Vezéreinek megnevezése vadász berkeken belül.
Primo Statuere: a vezér első számú embere. Feladatait mindig a Secretioribus határozza meg . A legtöbb esetben döntéshozó hatalommal bír így levéve a terhet a vezér válláról.
Innocens Mánibus: általában azért felel, hogy a ház minden nemű tevékenységét törvényes színekben tüntesse fel. Rajta múlik tulajdonképpen az egész körzet feddhetetlensége.
Clanculum : minden nemű beszerzési feladatot ő lát el. Általában ő a legnagyobb szakértője a fegyvereknek illetve különleges tehetsége van a jövőbeni trendek előrelátáshoz. Gyakran kiváltképp furfangos (maga a Clanculum szó jelentése is ravasz) tekintve, hogy az infromáció szerzés is az ő reszortja.
Fontos események
Beavatás: minden vadász akit kiskorától kezdve annak nevelnek átesik egy úgynevezett beavatási szertartáson. Erre akkor kerül sor ha az őt tanítók kellően felkészültnek találják az első vadászathoz. Rendszerint az oktatói kísérik el az első bevetésre melyen többnyire egy gyenge vámpír vagy linkatróp a préda, hogy ezzel elkerüljék az esetleges haláleseteket, sokkot. Ezt rendszerint egy családias ünnepség követi tortázással és ajándékozással. A beavatásokhoz engedélyt kell kérni a helyi közösség Vezérén keresztül, a Solidum Animatól.
Tanácskozások: vannak rendkívüli és rendszeres tanácskozások. Egy egy ház általában félévente ül össze egy rendszeres tanácskozásra melyen átbeszélik az elmúlt fél év eseményeit, a jövőbeni terveket, őrzők esetén az újításokat illetve megtörténnek a rangra léptetések és/vagy ranglépések. A rendkívüli tanácskozások értelemszerűen rendkívüli helyzetekben alakulnak (valamely státsuzszimbólum birtoklójának halála, tömeges rajtaütés tervezése stb.). Azt, hogy mis zámít rendkívüli helyzetnek általában a Vezér dönti el.